Читайте нас в соціальних мережах

У Тернополі нарешті закінчиться ера “жовтих “Богданів”: Кабмін підготував "автобусну" революцію

Неділя, 11 лютого 2018 18:18
Хороша новина для тернополян - Кабмін підготував “автобусну” революцію, завдяки якій, очікується, маршрутки зникнуть як клас. Незграбні жовті “Богдани” - здебільшого старі, обшарпані, без супровідних документів та з неврівноваженими водіями, яких, по суті, ніхто не контролює, зникнуть з доріг Тернопілля.

Про близьке завершення ери “жовтих “Богданів” сповістив міністр інфраструктури Володимир Омелян. Кабмін розробив нові правила пасажирських автоперевезень, які (цитата) “сприятимуть прозорій та чесній конкуренції, яка приведе до того, що “мільйони людей в Україні будуть користуватися не морально і фізично зношеними маршрутками, часто нелегально переробленими з вантажних мікроавтобусів, а сучасними, комфортними, безпечними автобусами. Це не політ у космос, за яким спостерігали з захватом, але це справжня революція у сфері автобусних перевезень!” Суть автобусної революції у змінах порядку проведення конкурсу на регулярних автобусних маршрутах та правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту (тобто, стосується усіх автоперевезень - і міських, і міжміських). Чиновники не виключають, що спершу на ринку виникне бардак, зате потім українці отримають безпеку та якість перевезень. Отже, зі ржавими “богданами” на вулицях міст та з древніми “спринтерами” з “табуретками” замість нормальних сидінь на дорогах України вже можна прощатися, пише "Укрінформ".

Що змінюється на ринку пасажирських перевезень? 

Як тільки нормативні документи будуть доопрацьовані з Міністерством соціальної політики та асоціацією міст, нові правила мають опублікувати на сайті Кабміну. А поки зі слів міністра інфраструктури відомо про кілька принципових змін реформування ринку пасажирських перевезень.

1. Запроваджується конкурс на міжобласні автобусні маршрути за заявницьким принципом. У дозвільній системі цей принцип означає, що у п’ятиденний термін після подачі заяви підприємець може розпочати свій бізнес, а чиновники протягом місяця приходять до нього, аби переконатися, що він не порушує якихось нормативів. Як саме принцип працюватиме у конкурсній процедурі — поки не зрозуміло.

2. Від перевізників вимагатиметься обов’язкова наявність на міських і приміських маршрутах автобусів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю. До кінця 2019 - у кількості 35% автопарку, а з 2020 року — 50%.

3. Перевага на конкурсі надаватиметься перевізнику який пропонує низькопідлогові автобуси, електробуси, автобуси з більшою категорією екологічності (Євро-6). Аби лише подібне “надавання переваг” не стало корупційною лазівкою. Наприклад, скарги на перевізників “губляться” - і підстав для перевірки нема. Відповідно, і автопарк залишається, таким як був, і підприємство спокійно собі працює.

4. Перевізнику, який працював на маршруті без порушень, надаватиметься право продовжити дозвіл ще на 5 років за умови інвестування в оновлення автопарку.

5. Спростять конкурсну процедуру на внутрішньообласні, приміські, міські автобусні маршрути - за рахунок зменшення кількості документів, які подаються на участь у конкурсі. А взагалі, планується поступовий перехід на електронну систему подачі документів.

6. Буде спрощено процедуру відкриття нових автостанцій та врегулювано існуючі проблеми взаємовідносин перевізників та автостанцій.

Україна пасажирська: забудь про “жовті відра з гайками”

Це перший етап реформування галузі автомобільних пасажирських перевезень. “Далі - зміни, які дадуть можливість адаптувати маршрутну мережу та мережу автостанцій до потреб громадян та створити загальнодоступний реєстр маршрутної мережі автобусних сполучень по всій Україні”, - зазначив міністр.

В мережі жваво відреагували на новину. Дійсно, маршрутки своє вже віджили і як транспорт морально тричі застарілий. Віджили і методи господарювання підприємців, які, будуючи напівтіньовий бізнес на транспортних проблемах української держави, абсолютно не дбали про імідж та перспективу.

Терпець уривається. Так у кінці січня стало відомо, що Тернопільська міська рада ухвалила радикальне і водночас історичне для міської інфраструктури рішення — розірвала договори з усіма приватними перевізниками. Причина - ненадання якісних послуг з пасажирського перевезення в місті та вперте невиконання умов договору. Містяни поставили ультиматум перевізникам — або виконання усіх вимог, або недопущення до перевезення пасажирів.

Такий кейс мав би стати в нагоді і іншим містам. Адже по всій території країни ледь не щоденно з’являється низка повідомлень на кшталт: маршрутка збила людину на зупинці, водія маршрутки спіймали п’яним за кермом, в маршрутці відмовились везти ветерана АТО чи пенсіонера безкоштовно, при тому ще й облаяли, або ж маршрутка виїхала на рейс з поламаними гальмами.

Тож, сподіваємось, обіцяна “автобусна” революція таки стане революцією. Годі вже принижуватися пересуванням в тих “відрах з гайками”!

Коментарі  

0 #1 Руслана 12.02.2018, 22:56
“Шановний” копірайтер, який переробляв цю статтю з першоджерела, яке ви маєте право називати водіїв маршрутних таксі “неврівноважени ми”? У звязку з чим це ви ставите всіх під одну планку?!
Скарга

Додати коментар



ЗАРАЗ ОБГОВОРЮЮТЬ