Про це повідомляє The Guardian із посиланням на доповідь ЮНЕСКО.
Надмірне використання мобільних телефонів впливає на зниження успішності школярів, йдеться у звіті. А значна кількість часу, проведеного за екраном, негативно впливає на емоційну стабільність дітей.
Освіта в університетах стає все більш автоматизованою. Тому ЮНЕСКО закликає політиків не нехтувати "соціальним виміром", де студенти мають навчатися очно.
"Цифрова революція має неосяжний потенціал та вона повинна регулюватися в суспільстві. Так, як і її використання в освіті", – сказала генеральна директорка ЮНЕСКО Одрі Азуле.
Вона додала, що використання цифрових технологій повинно бути спрямоване на покращення навчального досвіду та добробуту студентів і вчителів, а не шкодити їм.
"Ставте на перше місце потреби учня та підтримуйте вчителів. Онлайн-зв’язки не замінять людське спілкування", – зазначила Азуле.
У ЮНЕСКО також зазначили, що повинні переконатися, що цифрові технології в освіті приносять користь, а не шкоду. Адже їхнє надмірне використання може відволікати, заважати та негативно впливати на навчання.
Китай встановив обмеження для використання цифрових пристроїв. Діти там можуть користуватися гаджетами не довше, ніж 30% від усього часу, проведеного в школі. Та робити постійні перерви.
ЮНЕСКО проаналізувала 200 систем освіти в усьому світі. Кожна четверта країна заборонила використання смартфонів у школах. Зокрема це зробила Франція ще у 2018 році. У Нідерландах планують встановити обмеження у 2024 році.
У Великій Британії подібні спроби були зроблені у 2021 році. Та ініціативу відкинула профспілка освіти і визнала її "відволікаючим фактором".
Водночас в ЮНЕСКО наголосили, що попри негативні чинники, сучасні технології, надали можливість здобути освіту мільйонам людей. Зокрема, під час пандемії COVID-19 онлайн-освіта допомогла школам та університетам працювати в умовах обмежувальних заходів.
Нагадаємо, з 2007 року в Україні діяла заборона на користування мобільними телефонами, але у 2014 році її скасували.