Читайте нас в соціальних мережах

У тернопільських дорожників масові перевірки: керівник Служби відновлення Микола Довгошия перетворює роботу на сімейний бізнес

Понеділок, 27 жовтня 2025 11:07
На Тернопільщині назріває новий гучний скандал. Уже понад два тижні тривають масові перевірки у Службі відновлення та розвитку інфраструктури області (Служба автомобільних доріг – САД).

Аудитори приїхали з Києва та з інших регіонів України. Аудитори вивчають десятки тендерів і договорів, укладених останніми роками. У центрі цієї історії – керівник служби Микола Довгошия та фірма його родичів «Спец-Буд Стандарт». Згадане товариство отримало близько 200 млн грн саме від очолюваної Довгошиєю Служби відновлення.

Компанія «Спец-Буд Стандарт» створена у 2018 році. За даними сайту YouControl, власниками були Григорій Довгошия (батько Миколи Довгошиї) та Земба Петро (чоловік двоюрідної сестри Миколи Довгошиї). Після журналістських розслідувань власника-батька забрали з реєстру, а директором поставили Андрія Лесіка. Проте Лесік виявився близьким другом дитинства Довгошиї. Також після чергового журналістського розслідування Микола Довгошия пробував змінити назву компанії (змінивши тире на дефіс) та адресу юридичну реєстрації, щоб заплутати журналістів. Проте код ЄДРПО залишився тим самим.

sad9_27_10_25.jpg

sad8_27_10_25.jpg

sad7_27_10_25.jpg

sad6_27_10_25.jpg

photo_5474251426290072022_y.jpg

Для своїх нічого не шкода: 195 мільйонів для фірми батька

За даними сайту Prozorro, за період із 2020 року по даний час, Служба автомобільних доріг, яку очолює Микола Довгошия, підписала договорів на суму 195 млн з ТОВ «Спец-Буд Стандарт». Необхідно зазначити, що до моменту призначення на посаду Миколи Довгошиї у 2020 році зазначена фірма, яка зареєстрована у 2017 році, мала фінансовий оборот менше 1 млн грн і взагалі не займалася ремонтом доріг.

100 млн грн як субпідряд в компанії «Техно-Буд-Центр»

У журналістських розслідуваннях висвітлювалася інформація про те, що Микола Довгошия був слідчим у кримінальній справі, порушеній проти ТОВ «Техно-Буд-Центр». Тому не дивно, що «Техно-Буд-Центр», враховуючи налагоджені теплі відосини, підписав договорів на суму близько 100 млн грн з компанією батька Довгошиї «Спец-Буд Стандарт». Предметом договору був капітальний та поточний ремонт мостів на автомобільних дорогах, які відновлювала компанія ТБЦ. Проте зазначені мости фірмою Довгошиї практично не ремонтувалися. А їх ремонт по факту проводили підрядні організації, які займалися утриманням автомобільних доріг. Через цю ситуацію були побиті горшки між Яремою Андрієм – власником «Техно-Буд-Центру» – та Довгошиєю. Ярема не хотів брати участь у запропонованих аферах. Що маємо по факту: держава Україна замість того, щоб спрямувати кошти на підтримку ЗСУ, двічі оплачує ремонт одних і тих самих мостів.

sad5_27_10_25.jpg

sad4_27_10_25.jpg

Фото капітально відремонтованих мостів ТОВ «Спец-Буд Стандарт»

Враховуючи, що з керівництвом ТБЦ відносини не склалися, Микола Довгошия вирішує стати повноцінним гравцем на дорожньому ринку. І тут на горизонті з'являється новостворений консорціум «ГЛОБАЛ РОАДС ГРУП», в який увійшли «Юніонтрансбілдінг», «Глобал Білд Інжиніринг» та «Спец-Буд Стандарт». Консорціум створений з метою участі у великих тендерах та усунення «Техно-Буд-Центр» з ринку. Консорціум – ще та солянка: учасник «Юніонтрансбілдінг» – компанія з Донецької області, «Глобал Білд Інжиніринг» – компанія, яка будувала міст в селі Дарахів, який обвалювався декілька разів після ремонту, проте Служба автомобільних доріг в особі Довгошиї не виставила жодних штрафних санкцій. Участь «Глобал Білд Інжиніринг» у консорціумі – це швидше за все “послуга за послугу”. Основним учасником консорціуму є компанія батька Довгошиї «Спец-Буд Стандарт», яка має найбільшу частку, тобто є фактичним бенефіціаром об'єднання.

Після створення вищезазначеного консорціуму, Служба автомобільних доріг оголосила тендери на проведення експлуатаційного утримання автомобільних доріг. Умови тендерів були виписані так, щоб обмежити коло учасників та зробити переможцем консорціум «ГЛОБАЛ РОАДС ГРУП». У цю ситуацію намагався втрутитися голова Укравтодору Сухомлин Сергій, зазначивши про ці корупційні схеми з обмеження конкуренції в Тернопільській області, на своїй офіційній фб-сторінці. Проте Микола Довгошия не звернув уваги навіть на це. Договір між Службою автомобільних доріг та консорціумом «ГЛОБАЛ РОАДС ГРУП» підписаний на суму 294 млн грн.

sad3_27_10_25.jpg

sad2_27_10_25.jpg

Проблеми з алкоголем у Миколи Довгошиї: як наслідок, поява віртуальних друзів

Коли «запахло» перевірками по вищезазначених фактах, як розповідають нам наші джерела у правоохоронних органах, Довгошия спробував «вирішити питання» старими методами – оббивав пороги колишніх колег, просив вилучити всі документи, проте правоохоронні органи не повелися на ці маніпуляції.

Подейкують, що Микола Довгошия регулярно «заглядає у чарчину». Після того як оковита наділяє його хоробрістю, він починає набирати керівництво Укравтодору та лякати їх своїми віртуальними зв'язками з міністром інфраструктури та високими чинами у правоохоронних органах. Як нам розповіли у колах дорожників, на даний час телефон очільника тернопільських доріг Миколи Довгошиї заблокований у всього керівництва Укравтодору. За даними програми “Getcontact”, номер Миколи Довгошиї підписаний як “тернопільський неадекват”. 

sad1_27_10_25.jpg

Тернопільська «дорожня мафія» на чолі з Миколою Довгошиєю – це не просто локальний скандал. Це лакмусовий папірець того, як стара система виживає в нових умовах. Поки країна платить мільярди за відбудову, хтось продовжує перетворювати державний бюджет на сімейний бізнес.

Якщо порушення, виявлені теперішньою перевіркою, справді виллються в логічне завершення – кримінальну справу з покаранням винних – Тернопільщина отримає шанс очиститися від людей, які роками наживалися на державних дорогах області. Бо дороги, побудовані на корупції, завжди ведуть у нікуди.


Коментарі  

0 #1 Микола 27.10.2025, 19:02
Схеми стара, всього в кращих традиціях чиновників, що вкраде то твоє
Скарга

Додати коментар



ЗАРАЗ ОБГОВОРЮЮТЬ