Читайте нас в соціальних мережах

Найпопулярніші статті видатків серед українців в інтернеті

Вівторок, 19 грудня 2023 09:20
Найпопулярніші статті видатків серед українців в інтернеті
Згідно з проведеним дослідженням компанії Gradus Research, яка займається соціологічними дослідженнями, понад чверть українців сьогодні воліють робити покупки онлайн.

Аналіз показав, як змінилися їхні звички під час війни, а також фінансові операції якогось характеру сьогодні у пріоритеті.

Диджиталізація суспільства

Саме диджиталізація автори дослідження називають основною тенденцією останніх кількох років в Україні. За даними Нацбанку, кількість безготівкових способів оплати за товари та послуги збільшується з кожним днем. Лише за підсумками 3 кварталу 2023 року частка безготівкових операцій складає 93,5% від загальної кількості операцій із платіжними картками. Приблизно 14% із них припадає на оплату товарів та послуг в інтернеті. Наприклад, зі зростанням популярності мобільного казино переважна кількість азартних гравців перебралася на ігрові платформи на кшталт казино Ельслотс, але грають розумно, не залишаючи великі суми. Про це свідчать дослідження аудиторії, проведені у 2022 році КРАІЛ. 

Водночас наголошується, що на другому році війни кордони між покупками онлайн та офлайн дещо стерлися – приблизно однакова кількість опитаних не дотримується якогось одного способу при здійсненні покупок. Загалом тих, хто віддає перевагу шопінгу в інтернеті, виявилося менше:

  • - 26% роблять покупки в інтернеті;
  • - 38% не надають переваги одному способу;
  • - 29% не погоджуються, що купувати в інтернеті зручніше.

Водночас понад 85% респондентів погоджуються із твердженням, що робити покупки в інтернеті – це легко. При цьому опитування показало, що близько 36% сьогодні вважаються активними користувачами інтернету як способу купівлі товарів та послугу, а приблизно половина з них роблять це чи не щодня.

rek6 19 12 23

Портрет покупця

Найчисленнішою групою серед респондентів виявилися помірні користувачі інтернету – таких четверта частина. Поведінці такого сегмента властиві нечасті покупки в інтернеті, там вони переважно шукають необхідну інформацію або ж порівнюють ціни на товари та послуги. 

Наступною за кількістю стала категорія не залучених користувачів інтернету. Саме їй властиві звичні покупки офлайн, а інтернет вони використовують переважно для зв'язку - месенджери та соціальні мережі. Майже ті ж 20% (19, якщо бути точніше) склала і категорія шукачів розваг. До неї якраз відносяться любителі онлайн-ігор, а в плані фінансових операцій вони зосереджені на різноманітних банківських сервісах. 

Що стосується активної частини аудиторії, яка робить більшість покупок в інтернеті, то улюбленим гаджетом для цього з великою перевагою залишається смартфон – його використовую 95%. Ноутбуком для цього користується менш як 40%, а замикає трійку персональний комп'ютер - 23%. Також зазначається, що кількість поміркованих користувачів зменшилася порівняно з довоєнним періодом, а ось шукачів розваг і не залучених користувачів, навпаки, стало трохи більше.

 



ЗАРАЗ ОБГОВОРЮЮТЬ