Читайте нас в соціальних мережах

Деякі тернопільські магазини музикою і запахом маніпулюють свідомістю покупців

Середа, 22 серпня 2018 16:05
Певне, багато тернополян навіть не здогадуються, що в улюблених магазинах їхньою свідомістю можуть маніпулювати, аби спонукати людей залишати побільше грошей у крамницях.

Чимало тернополян вважає, що приймає повсякденні рішення і творить власну долю незалежно від певних обставин. Роблячи такі судження, багато хто з нас, на жаль, помиляється, адже чимало рішень, які ми приймаємо, залежать від зовнішніх речей. При цьому не завжди ми можемо навчитися розпізнавати цей вплив і успішно протистояти йому.

Наприклад, якщо в тернопільських магазинах ви почули бадьору музику, потрібно бути максимально уважними. Мелодії у швидкому темпі запускають переважно там, де важливо підвищити кількість продажів.

Як наголосила практикуюча психологиня, психотерапевтка, оргконсультантка Ольга Томченко, повільна музика також може бути підступною для тернопільських шопоголіків. Магазини спеціально підбирають композиції з ритмом, який грає набагато повільніше середньої частоти серцебиття. Це змушує людей загальмовувати рух, довше затримуватися біля полиць, більше часу проводити у торговому залі і, як наслідок, більше купувати.

—  Музика – один з інструментів маркетологів. Люди, які слухають гарну класичну музику, потрапляють у своєрідний стан: перед вами зникають певні бар’єри, ви заспокоюєтеся. Відповідно, стаєте більш охочі до того, аби придбати дорогу річ. Саме тому в магазинах, де продають золото, дорогий одяг, включають переважно класику. Маркетологи ефективно використовують і запахи. Наприклад, коли ви заходите в супермаркет і почуєте запах печеного хліба, смаженого м’яса чи який інший, можете накупити товар, за яким навіть не приходили до магазину. А продавцям такий прийом допомагає збувати багато зайвого, —  поділилася пані Ольга.

Психотерапевтка  підмітила, що в магазинах також існують загальні правила викладки речей, продуктів, які відображають особливості сприйняття людиною групи товарів. Виходить, переміщуючи товар у межах полиць стелажа, можна суттєво впливати на його обсяги продажу.

Найбільша концентрація уваги людини припадає на предмети, розміщені на рівні очей, тобто в зоні близько 20 см від рівня очей дорослої людини середнього зросту. Іншим привабливим місцем для розміщення товарів є рівень витягнутої руки. А все, що людина бачить навколо себе, називається зоровим полем. Предмети, що знаходяться в нижній частині зорового поля, часто залишаються без уваги. При цьому лівий нижній кут є найбільш невдалим для розміщення товарів - це так звана «мертва зона».

Додати коментар



ЗАРАЗ ОБГОВОРЮЮТЬ