Читайте нас в соціальних мережах

Кому невигідна «картка тернополянина»?

Вівторок, 03 жовтня 2017 14:40
З 1 жовтня в Тернополі запрацювала «Файна карта» або «Соціальна карта тернополянина».

Впровадження цієї системи захищає користувачів карти від подорожчання проїзду (адже зовсім скоро для усіх інших ціна зросте до 4 грн в тролейбусі, і 5 грн – в автобусі та маршрутці). Водночас усі категорії пільговиків з «Файною картою» зберігають своє право на безкоштовний проїзд. 

Система «електронного квитка» вже успішно зарекомендувала себе у тролейбусах, і тепер поширюється й на маршрутні таксі (останні, до речі, відносяться до категорії приватних перевізників – ред.). Однак, «нашому люду не вгодиш» – знайшлися критики й цієї доброї новації, які звинувачують всіх і вся, навіть не намагаючись навести змістовні аргументи. Хто ж проти «Файної»? Відповідь очевидна: ті, кого «карта тернополянина» примушує чесно працювати, прозоро вести бізнес та й, зрештою, і жити за європейськими нормами.

Недобросовісні перевізники (власники маршруток)

1184779Наразі система перевезення пасажирів у маршрутних таксі є максимально закритою. Така модель діє в країнах Африки, через що і отримала свою назву «африканська модель». Суть її втому, що ні місто, ні держава фактично позбавлені будь-якої можливості проконтролювати скільки ж насправді здійснено перевезень – а відтак зароблено коштів перевізником. Відповідно, абсолютно не відомо, наскільки чесно такий власник марштутки сплатив податки. На практиці перевізник декларує мінімально зароблену суму, щоб і податку сплатити якнайменше. Так їздить транспорт у Кенії чи Зімбабве. 

У Тернополі ж запрацювала безготівкова європейська система. З її допомогою усім стане добре видно, скільки насправді заробляє перевізник – тому що валідатори (пристрої для «зчитування» карток) будуть фіксувати точну кількість пасажирів. Особливо це важливо для того, щоб уникнути невиправданих витрат міського бюджету. Адже за проїзд пільговиків приватному перевізнику платить місто – скільки скаже, стільки й компенсовують. А у беззаперечну сумлінність перевізника повірити вкрай складно. З Картою тернополянина компенсація з міського бюджету буде лише за реально перевезених пільговиків. Так само з новою системою буде чітко видно і облік усіх інших пасажирів. Отже, реальний заробіток приховати вже не вдасться, а відтак і податки у міський та загальнодержавний бюджет слід буде платити чесно. 

От звідси і виникає такий супротив багатьох перевізників впровадженню «Файної кати». Але, мабуть таки настав час вести бізнес цивілізовано.

«Несумлінні» водїї маршруток

Ще одна яскрава група противників «Соціальної карти тернополянина» – це безпосередньо водії. Звісно, не всі! Але є чимала кількість тих, то відверто дурить свого ж роботодавця і державу (декларують мінімальну зарплату, а реальна зарплати в рази більша). Багато тернополян не раз були свідками того, як «обілечують» в маршрутках. Кожному зрозуміло, що виконавши так званий «план за день», який встановив власник, решту грошей недобросовісний водій просто клав собі в кишеню. Ясна річ, що він першим буде проти обліку пасажирів! Тепер же через водія готівка не проходить взагалі, бо люди сплачують карткою через валідатори. Отже, водій маршрутного таксі має працювати на чітко визначену зарплату, іншими словами – просто працювати чесно. А готові до чесної праці, на жаль, далеко не всі.

Власники фірм та підприємств з «сірою бухгалтерією»

Окремі директори, власники фірм та підприємств теж негативно сприймають Карту тернополянина. Супротив цієї категорії пов’язаний з тим, що вони звикли виплачувати своїм працівникам зарплату «в конвертах» – вона нібито й більша, але й податок з неї не платиться. Тернополянин, який погоджується на такі умови, має чітко розуміти – пенсія йому не світить.

Що дає Карта тернополянина? Легальне працевлаштування, а відтак і право на пенсійне забезпечення. Всі, хто хоче отримати «карту тернополянина» повинні звернутися в органи фіскальної служби за довідкою про те, що вони (тобто бухгалтерія фірми, на якій працюють) сплачують хоча б мінімальні податки у Тернополі. Якщо фіскали відповідають, що ця особа не сплачує податки, такі тернополяни будуть вимагати від своїх директорів сплачувати їм «білу» зарплату й платити податки. «Біла зарплата» – це не лише право на карту тернополянина, це й пенсійний та медичний захист. Зрозуміло, що такий тиск своїх підлеглих не дуже до вподоби окремим керівникам.

Банки, яким не дали «нажитися» на клієнтах

Окремі банки теж погано сприйняли введення карти тернополянина у теперішній її формі. «Саботаж» картки цією категорією викликаний розчаруванням. Адже певні банки сподівалися, що у Тернополі запрацює київський варіант – коли «соціальна карта» одночасно є і банківською картою. Це відкривало для них легкий шлях наживи на довірливих клієнтах. Як це могло бути? Коли муніципальна карта одночасно є і банківською картою, на її власника банк вже накладає певні обов’язкові до виконання функції: наприклад, перевести виплату пенсій саме у цей банк, сплачувати за комунальні послуги лише через цей банк (з комісією). Ще дуже часто банки, чиї банківські карти є також і «соціальними картами», грішать тим, що без згоди користувача знімають гроші з рахунку. Для прикладу, Ви ще не сплатили кредит або абонплату, або не розрахувалися за комунальні платежі, але Вам потрібно скористатися громадським транспортом – тож Ви і поклали на свою карту гроші саме на проїзд. Однак, банк без вашої згоди перерахував їх на інші платежі. І в транспорті несподівано з’ясовується, що Ваша карта – пуста. 

На щастя, у нашому місті «Файна карта» не прив’язана до жодного банку. Тому  у випадку з «Картою тернополянина», описані вище ситуації не можливі у принципі. Звісно, банки у Тернополі втратили – це сотні тисяч потенційних клієнтів, які б принесли їм додатковий прибуток. Саме тому деякі з банкірів критикують «Файну карту».

Таким чином, «Соціальна карта тернополянина» – це крок до цивілізованої європейської моделі громадського транспорту, а у майбутньому й інших прерогатив для жителів міста. Ще залишаються ті, хто звик працювати «по-африканськи». Але ці часи вже минають – треба змінюватися. І місто Тернопіль взяло курс на ці зміни!

Коментарі  

+1 #1 Анна 03.10.2017, 15:02
Мені цікаво чому я як платник податку(держслу жбовець) повинна оплачувати за те що мені видадуть картку ?
Я вважаю що вона повинна бути безкоштовна,або її вартість повинна входити в вартість послуг,які оплачуються згідно картки. Я особисто рідко користуюсь громадським транспортом і мені не вигідно платити 60 грн,які окуплять себе через три роки. Система видачі карток ще гірша ніж в Африці- респкт Надалу С В
Скарга

Додати коментар



ЗАРАЗ ОБГОВОРЮЮТЬ