Читайте нас в соціальних мережах

Тернопільська школярка їде на Всеукраїнські змагання з дебатів

Вівторок, 28 грудня 2021 13:30
Десятикласниця ЗОШ №28 м. Тернополя Софія Костюк вийшла до півфінальних Всеукраїнських дебатних змагань.

 

Днями дівчина перемогла у Межрегіональних дебатних турнірах німецько-української ініціативи «Молодь дебатує», де змагались учасники з Тернополя, Рівного та Костополя.  І вже весною 2022 року вона спробує свої сили на всеукраїнському рівні.

«Молодь дебатує» – унікальний освітній проєкт, в якому учні проводять власні аналітичні дослідження з обраної тематики, зустрічаються з провідними експертами, беруть участь у семінарах та згодом змагаються у дебатах.

До слова, у цьому році кожен з учасників напередодні дебатних змагань був залучений до навчань з медіаграмотності, в тому числі школярі з Дніпра. Учні відвідали воркшопи за участю німецького режисера-документаліста Маркуса Вельша та журналістки українського інтернет-проєкту «StopFake» Аліни Мосендз. Мета навчань - підвищення якості роботи з інформацією, що є ключовим під час підготовки до дебатів. За результатами навчань, учні створили власні медіапроєкти.

Як розповідають у Тернопільській міськраді, учнівські дебати побудовані за методикою «Jugend debattiert», що успішно розвивається в Німеччині на загальнодержавному рівні вже понад десять років. Сотні тисяч німецьких школярів беруть участь в «Jugend debattiert», а на фінал приходить президент Німеччини. Унікальну методику німецьких молодіжних дебатів її автори вперше дозволили використовувати  іноземною мовою в Україні і з 2016 року більше 2000 українських взяли участь в проєкті. Щороку у Всеукраїнському проєкті «Молодь дебатує» беруть участь 70 шкіл в 20 регіонах України.

А основна відмінність від інших форматів дебатів: перемагає той учасник або та учасниця, хто представить в процесі дискусії всі можливі аргументи по темі, використовуючи думки експертів та наукові дослідження. Тема в дебатах завжди формулюється як питання, на яке можна відповісти «так» чи «ні». Але однозначної відповіді немає — аргументи обидвох сторін мають знайти учасникі дебатів. Одне з головних завдань методики — навчити підлітків критичному мисленню та прийняттю зважених рішень.

Додати коментар



ЗАРАЗ ОБГОВОРЮЮТЬ