437,5 кілометра автошляхів державного значення в регіоні отримали нове покриття за останні два роки. Лише протягом березня-листопаду 2021 року верхній шар асфальтобетонного покриття нанесено на 275,4 км.
Для порівняння, у 2019 році поточний середній ремонт провели на 17,8 км державних доріг Тернопільщини. У 2015 році не відновили взагалі жодного кілометра.
За 2 роки дії президентської програми Велике будівництво відремонтовано більше мостів Тернопільщини, ніж за усі роки Незалежності разом узяті — 22. Відновлення ще 6 буде завершено до кінця року.
Про це доповів Прем’єр-міністру України Денису Шмигалю начальник Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Микола Довгошия під час робочої поїздки голови Уряду у Тернопільську область.
За результатами 2 років програми Велике будівництво, нове покриття буде на усіх міжнародних коридорах в межах Тернопільської області та на 2 основних національних. Крім того, ремонтуємо 5 територіальних автошляхів до туристичних, рекреаційних та промислових вузлів області.
Лише у цьому році у Тернопільській області влаштовано 60 км тротуарів, освітлення отримали 35 км державних доріг.
Нове будівництво:
У сфері будівництва та реконструкції у Тернопільській області реалізовують 4 проєкти. Це три обходи населених пунктів у складі міжнародних коридорів та транспортна розв’язка на перехресті дорогі при в’їзді в обласний центр.
1 - Північно-східний обхід Тернополя.
Будівництво здійснюватиметься коштом Європейського інвестиційного банку. Це буде траса І технічної категорії з 4 смугами руху та дворівневою транспортною розв’язкою на примиканні обходу до автошляху М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече.Загальна протяжність 8,5 км. Державне агентство автомобільних доріг України оголосило державну закупівлю на будівництво дороги та розв’язки на умовах Європейського інвестиційного банку. Тендери є міжнародними.
2- Обхід м.Теребовля
Це пострадянський довгобуд, який розпочали у 1987 році. Замовлено виготовлення проєктно-кошторисної документації. Мова йде про 19,3 км автошляху технічної категорії Iа і 4 мостових переходи. До кінця 2021 року проєкт буде розроблено.
3- Транспортна розв’язка в двох рівнях на перетині а/д Р-39 і Р-41
Перетин автомобільної дороги Р-39 Броди – Тернопіль та Р-41 Обходу Тернополя є місцем концентрації ДТП. Для комплексного розв'язання проблеми переїзду перехрестя та ремонту дорожнього покриття заплановано зведення дворівневої транспортної розв’язки. Триває виготовлення проєкту.
4- Обхід м.Бережани
Будівництво Першої черги обходу Бережан, завдовжки 3,9 км, було розпочато, однак з 2009 року проєкт заморожений. У 2021 році Служба автомобільних доріг у Тернопільській області оголосила тендер на розроблення проєкту будівництва другої черги та коригування існуючого. Загальна протяжність обходу Бережан становитиме 13 км.
Щоб державні інвестиції у відновлення інфраструктури області не були знівельовані перевантаженим великогабаритним транспортом, на 4 головних дорогах краю встановлюють майданчики для зважування-в-русі. Це інтелектуальні системи WIM, які є першою ланкою автоматичного штрафування «перегрузів». До кінця року вони запрацюють на дорогах: М-30 Стрий – Ізварине, Н-18 Івано-Франківськ – Бучач – Тернопіль, М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече і М-09 Тернопіль – Львів – Рава Руська.