За словами нардепа, підрядники, тобто виконавці, спершу завідомо аномально знизили ціни, потім виграли тендери, з ними підписали договори, а далі вони відзначили, що тих грошей, що вони попередньо заявили їм не вистачає на утримання доріг місцевого значення на Тернопільщині на 2021 рік. Також багато питань і до додаткових угод, в яких не так просто розібратися простим жителям краю, та натомість експерти відразу мали б помітити там явні порушення.
"Замовник планував на експлуатаційне утримання доріг витратити 219 млн. 375 тис. грн. (це загальна сума, на яку були оголошені тендери з експлуатаційного утримання), а договорів підписано на суму – 88 млн. 505 тис. 275 грн., тобто загальна економія від запланованої суми становить 130 млн. 869 тис. 725 грн. Чому, отримавши таку економію коштів, замовник укладає додаткові угоди з аргументами про те, що коштів "не вистачає", - відзначає Ігор Василів".
Депутат розповів усю хронологію подій, що в жовтні місяці 2020 року були оголошені проведення тендерів на експлуатаційне утримання доріг тоді ще по 17 районах Тернопільської області, проводилися тендери у грудні 2020 року, були всюди заявлені чотири фірми, які аномально знизили ціну у декілька разів.
При цьому, система "Прозоро", якщо відбувся аукціон, автоматично сповіщає замовника, в даному випадку управління капітального будівництва Тернопільської ОДА, що учасники торгів надали аномальні низькі ціни.
"На даному еталі управління капітального будівництва ТОДА мало б відхилити ці пропозиції, але цього не зробили, тому ми звернулися з поясненнями то тих хто переміг - підрядників, які збираються за такі незначні суми утримувати місцеві дороги, - наголосив нардеп. - Ми отримали "бредові" пояснення, щось типу, що ми маємо хороші стосунки зі службою автомобільних доріг України і вони можуть скидати ціни, ще одне пояснення, що ми наскільки круті, що можемо собі дозволити при таких низьких цінах утримувати дороги. При цьому УКБ ТОДА, не скасували тендерів, вони прийняли "бредові" пояснення, відповідь від чиновників тоді була така - це ж добре для держави, що економія, що низькі ціни".
За словами нардепа, чиновники з переможцями тендерів на утримання доріг пішли ще далі, спершу три місяці не заключали договорів, і працювали по схемі - 20 відсотків від вартості робіт минулого - 2020 року, а далі підписуються договори з підрядниками і рівно через три дні заключаються додаткові угоди, згідно яких, грубо кажучи, ремонт ямки, який вартував 10 гривень, по цій угоді коштує уже 300 гривень.
"У зв'язку з тим підрядники почали заявляти, що їм уже не вистачає фінансування, - відзначає Ігор Василів. - Тому це все, для того хто розбирається виглядає як - службова недбалість і змова підрядників з чиновниками, а це вже серйозна корупційна складова. Я вважаю, що управління капітального будівництва ТОДА працює чомусь напівкримінально. Тому написав дане звернення і є реакція поліції про те, що звернення зареєстровано до журналу єдиного обліку ГУНП в Тернопільській області за номером 459. І якщо там була змога нехай їх покарають".
❗Наводжу хронологію подій та їхні причини, які призвели до фактичного зриву експлуатаційного утримання доріг місцевого...
Опубліковано Ігором Василевим Вівторок, 27 квітня 2021 р.