Це підтверджує гендерний моніторинг п’яти друкованих видань («Свобода», «Номер один», «RІА плюс», «Наш день», «Нова Тернопільська газета») та п’яти інтернет-медіа («Терен», «Доба», «За Збручем», «Погляд», «Тернополяни»), який проводився у 2017 та 2019 роках.
За чотири хвилі цьогорічного моніторингу (11-17 числа лютого, квітня, червня та серпня) проаналізовано загалом 2912 новин Інтернет-видань та 773 публікації в обласних друкованих ЗМІ.
Серед Інтернет-видань лідерами із звернень за коментарями до жінок, які є фахівчинями з тих чи інших питань, є сайти «Терен» (38%) та «Тернополяни» (37%). А героїнь найбільше у матеріалах інтернет-видання «Погляд» - 33%.
Найчастіше серед Інтернет-видань застосовують фемінітиви журналісти сайту «Тернополяни» - 50%.
— Мета дослідження, яке проводилося в усіх областях, - дотримання гендерного балансу в журналістських матеріалах регіональних ЗМІ, тобто простежити «видимість» жінок у мас-медіа у порівнянні із чоловіками, а також використання фемінітивів на позначення посад, професій, виду діяльності жінок, наявність стереотипних образів жінок і чоловіків, — розповідає експертка з моніторингу Тетяна Тарасенко. — Це була дуже непроста, але дуже цікава робота. Тішить позитивна динаміка у тернопільських медіа щодо збільшення кількості експерток та героїнь у матеріалах. Використання фемінітивів загалом відчутно збільшилося, і уже не є дивиною професорка, член-кореспондентка, доцентка, журналістка-фрілансерка, фотографиня чи фольклористка та кермувальниця.
Додамо, що гендерний моніторинг журналістських матеріалів регіональних видань проведений у межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», який реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.