Читайте нас в соціальних мережах

Четверо жителів Тернопільщини отримали по 50 тисяч гривень на реалізацію бізнес-ідей у селах

Понеділок, 09 вересня 2019 16:44
У Тернопільській обласній державній адміністрації 3 вересня урочисто вручили сертифікати переможцям конкурсу «Село. Кроки до розвитку», який вже вчетверте організовує інноваційна українська компанія МХП у партнерстві з ГО «Громадський центр «Еталон».

Дванадцять щасливих переможців конкурсу отримали по 50 тисяч гривень на втілення бізнес-проєктів у селі. За ці кошти жителі Тернопільської, Івано-Франківської та Хмельницької областей матимуть змогу реалізувати свою мрію і цим показати, як успіх однієї людини впливає на розвиток громади.

МХП організовує конкурс «Село. Кроки до розвитку» вже четвертий рік поспіль. Цьогоріч загальна сума грантів становила 5 мільйонів гривень, які розділили між сотнею переможців з восьми областей України. Конкурс спрямований на розвиток мікропідприємництва на селі чи в об’єднаних територіальних громадах. Його мета полягає не лише в заохоченні до створення нових ідей підприємництва, але й у виході бізнесу з тіні, зупиненні відтоку кваліфікованих кадрів за кордон. Конкурс стартував у 2016 році і був реалізований у 3-х районах Черкаської області. Щороку розширюється географія проєкту і у 2019 році він охоплює вже вісім областей країни.

Цього року отримати 50 тисяч на втілення ідеї пощастило таким жителям Тернопільщини:

Ярославу Нагірному (село Нараїв Бережанського району) – виробництво вітамінізованих кормів;

Івану Побережному (село Млинівці Кременецького району) – відкриття СТО;

Андрію Піцаню (село Рогачин Бережанського району) – СОК «Млинок», послуги харчування;

Роману Наконечному (село Літятин Бережанського району) – СОК «Надія АГРО», вирощування овочів відкритого ґрунту.

– Проєкт «Село. Кроки до розвитку» спрямований на те, щоб підтримати ідеї малих підприємців. Він дає можливість розвивати власну справу тому, хто готовий вкладати в мрію зусилля, ресурси й час, – зазначила голова правління ГО «Громадський центр «Еталон» Леся Аронець. – Ми показуємо, що в Україні також можна заробляти. І не обов’язково для цього виїжджати за кордон. 50 тисяч – це, звісно, невеликі кошти для великих підприємств, але це добра фінансова основа для стартапів чи розширення діяльності. Конкурсанти подають проєкти у найрізноманітніших напрямках. Минулоріч, наприклад, багато ідей були пов’язані із бджільництвом. Цього року відбулися деякі зміни у конкурсі, адже МХП пішов на зустріч бджолярам. Їм почали відшкодовувати кошти за те, що бджоли працюють на полях підприємства. Багато не менш цікавих проєктів у 2019 році пов’язані з організацією свят, виготовлення брикетів, технічним обслуговуванням, пошиттям одягу.

Особливістю конкурсу «Село. Кроки до розвитку» є обов’язкова соціальна складова, яку прописують учасники у своїх бізнес-планах. Так, наприклад, якщо проєкт стосується СТО, то він дасть змогу не лише обслуговувати автомобілі, але й також ремонтувати шкільний автобус.

Менеджер із соціальної та корпоративної відповідальності ПрАТ «МХП» Світлана Мигаль каже, що конкурс має на меті не лише навчити підприємців заробляти, але й спонукати бути корисними для своєї громади.

– Комерційна складова полягає у тому, що бізнес-план має бути ефективним. Ми вчимо підприємців у селах добре заробляти. Вкладаючи час, роботу та ресурси, людина повинна отримати гідну платню. Окрім цього, комерція полягає й у сплаті податків до місцевих бюджетів. Соціальний аспект проєкту – це його користь для жителів села чи ОТГ. Кожен сам для себе визначає цю користь. Хтось створює нові робочі місця. Хтось на пільгових умовах надає товари односельчанам або соціально незахищеним верствам населення. Хтось впроваджує знижки на товари чи послуги. Сподіваюсь, що людина, яка отримала фінансовий ресурс від МХП, нестиме добро і в свою громаду, – пояснила Світлана Мигаль.

За чотири роки зріс і рівень довіри селян загалом до грантових проектів. Це відчутно у народженні нових бізнес-ідей та способів для їх втілення. Окрім цього, за підтримки МХП малі підприємці у сільській місцевості створюють нові робочі місця та наповнюють бюджет. Це, у свою чергу, сприяє потужному розвитку регіону.

– Участь у конкурсі, на мій погляд, дає людині додатковий імпульс для здійснення своєї мрії. Він показує, що потрібно шукати ресурси та грантові конкурси, а не сидіти та чекати, склавши руки. Цього року було подано понад 300 бізнес планів у восьми областях, сто з яких отримали підтримку і будуть втілені у життя, – додала Світлана Мигаль.

Переможці конкурсу не приховували емоцій та задоволення. Кажуть, що конкурс МХП – добра справа, яка гідна для наслідування іншими провідними підприємствами.

– Багато підприємців не можуть дозволити собі взяти кредит на розвиток власної справи. Це стосується, особливо малого бізнесу. Конкурс МХП дозволяє усім, хто прагне втілити мрію в життя, спробувати власні сили та отримати непогану фінансову допомогу. Діяльність нашого кооперативу «Надія АГРО», наприклад, дуже залежить від погодних умов. Через сильні дощі й грози багато посіві цього року просто змило, тому брати кредит на розвиток такого підприємства для нас було б ризиковано. «Надія АГРО» розпочало свою діяльність у 2015 році, а у 2019 ми об’єдналися у кооператив. Таким чином, впорядкували відносини із людьми, і звісно, залучили додаткові кошти. Дуже вдячні МХП за таку ініціативу. Отримані 50 тисяч дозволять нам частково покрити витрати на закупівлю нового дороговартісного обладнання – оприскувача, розсадо-посадкової машини та фризи, – поділився один із переможців конкурсу, голова СОК «Надія АГРО» Роман Наконечний.

Довідка: ПрАТ МХП – українська компанія, в основі діяльності якої лежить унікальна модель вертикальної інтеграції. Вона є лідером агроринку в сегменті птахівництва з високою впізнаваністю брендів своїх продуктів. Підприємства холдингу побудовані й обладнані за міжнародними стандартами із застосуванням новітніх технологій утилізації відходів виробництва і перетворення їх в «зелену» енергію.


Додати коментар



ЗАРАЗ ОБГОВОРЮЮТЬ