Як повідомили в головному управлінні юстиції Тернопільської області, приймаючи цей документ депутати внесли зміни до низки законодавчих актів України, які забезпечують правове регулювання використання печаток суб’єктами господарювання.
Зокрема, Господарський кодекс України доповнено статтею 581, в якій вказано, що суб’єкт господарювання може, а не зобов’язаний мати, печатки. Для виготовлення печаток одержання будь-яких документів дозвільного характеру не передбачається.
У Цивільному кодексі України виключено обов’язковість скріплення правочину печаткою.
«Тобто з 6 листопада довіреність від імені юридичної особи видаватиметься її органом або іншою особою, уповноваженою на це її установчими документами, але печаткою вже не скріплюватиметься, хіба що за наявності такої», - йдеться в повідомленні головного управління юстиції.
Норми всіх законодавчих актів, які зобов’язували суб’єктів господарювання мати печатки замінено словами «та може мати печатки», а слова «і скріплені печаткою юридичної особи, яка видала документ», «з прикладенням печатки і», «печаткою та» виключено.
Відміняється реєстраційний збір за проведення державної реєстрації юридичної особи (170 гривень), фізичної особи-підприємця (34 гривні), благодійної організації (51 гривня).
Змінюється реєстраційний збір за проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи чи відомостей про фізичну особу-підприємця.
Починаючи з 06.11.2014 за проведення державної реєстрації змін:
- що вносяться до установчих документів юридичної особи, справляється реєстраційний збір у розмірі трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – 51 грн. (в даний час – у розмірі тридцяти відсотків реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи – тобто 51 грн.);
- імені або місця проживання фізичної особи-підприємця справляється реєстраційний збір у розмірі одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян – 17 грн. (в даний час – у розмірі тридцяти відсотків реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи – тобто 10,20 грн.).
Доповнено перелік документів, що підтверджують внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації – крім копії квитанції, виданої банком та копії платіжного доручення з відміткою банку ще й копією квитанції з платіжного терміналу.
З Закону виключено норму про те, що у разі відмови у проведені державної реєстрації юридичної особи чи фізичної особи-підприємця, реєстраційний збір не повертався. Тобто з дня набрання чинності Закону реєстраційний збір можна буде повернути.
У Законі України «Про електронні документи та електронний документообіг» зазначено, що для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис, тобто обов’язковість його використання відмінено.
Отже, виготовляти ключ електронного цифрового підпису та засвідчувати ним електронні документи суб’єктам господарювання буде не обов’язково.