Delo.ua провів інтерв'ю з генеральним директором компанії "Сканія Кредіт Україна", щоб дізнатись про актуальні тренди лізингу вантажних автомобілів, що виникли внаслідок повномасштабної російської агресії. За словами Дмитра Панченка, компанія надала в лізинг близько 300 автомобілів у 2022 році, що складає приблизно 50% від всіх угод з вантажівками в Україні. Незважаючи на воєнний стан, компанія відновила фінансування в березні 2022 року, а сумарна вартість нових контрактів становить близько €25 млн.
Дмитро Панченко також назвав основні тренди в галузі, які сформувалися внаслідок великої війни. Першим є переорієнтація попиту з сегменту дорожнього будівництва на аграрні перевезення та загальну логістику вантажів. Від березня 2022 року близько 60% вантажівок Scania було оформлено в лізинг сільгосппідприємствами, оскільки держава-агресор заблокувала українські морські порти, а агробізнес почав шукати альтернативні види логістики для експорту збіжжя. До цього лізингові вантажівки переважно користувались попитом для дорожніх робіт в рамках "довоєнної" президентської програми "Велике будівництво". У 2023 році аграрії зайняли вже близько 80% нових угод компанії, оскільки в умовах ускладненої логістики морем і необхідності експорту залишків зерна врожаю з 2021 року, агросектор активно купує тягачі з напівпричепами для перевезення зерна і інших агрокультур.
Другим трендом є те, що агросектор "підтягує" лізинг вантажівок для суміжних галузей. Оскільки продовольчий сектор є критичною галуззю економіки, інвестиції в сільгосппідприємства сприяють фінансуванню суміжних підприємств і галузей - рітейлу, фуд-ритейлу, підприємств паливного комплексу, які завозять паливо на український ринок для задоволення попиту, а в 2022 році - для покриття дефіциту. Всі ці галузі також замовляють додаткові вантажівки Scania.
Незважаючи на турбулентність на ринках експорту та тимчасові обмеження транзиту агропродукції, попит на вантажівки продовжується. Генеральний директор компанії зазначає, що її клієнти залишаються оптимістичними, навіть за урахуванням тимчасових турбулентностей на політичному рівні в деяких країнах ЄС щодо транзиту та експорту української сільгосппродукції. Зараз аграрії активно готуються до сезону або вже в ньому, тому більша частина замовлень техніки припадає на середину-кінець травня відповідно до можливості поставок та виробництва.
Загалом, тренди лізингу вантажних автомобілів в Україні показують збільшення попиту на вантажівки у сільському господарстві та пов'язаних з ним галузях, що зумовує підтримувати популярність лізингу вантажівок. Незважаючи на тимчасові складнощі, компанії продовжують інвестувати в техніку, що свідчить про певну стійкість економіки та оптимізм щодо майбутнього.
Однак, важливо зауважити, що у лізингу вантажівок є свої ризики та виклики, особливо в умовах непевної економічної та політичної ситуації в країні. Тому, при прийнятті рішення про лізинг техніки, необхідно ретельно оцінювати ризики та аналізувати можливості розвитку бізнесу.
У будь-якому випадку, лізинг вантажівок залишається популярним способом фінансування в Україні, особливо в аграрному секторі та пов'язаних з ним галузях. Це свідчить про потребу в новій техніці та готовність компаній до інвестицій, навіть в умовах тимчасових складнощів.