Результати продемонстрували, що за минулий рік українці стали раціональніше витрачати кошти, краще планувати великі покупки та частіше обирати товари вітчизняного виробництва.
Споживчі тренди на 2023 рік
Аналітики відмічають, що до кінця 2022 року обсяги споживчого ринку повернулись до довоєнних показників. Платоспроможність українців відновлюється, однак у 78% населення дохід скоротився. Відповідно, все частіше покупці попередньо шукають купони на знижку на deshevshe.net.ua та інших агрегаторах.
У 2023 році для українського споживчого ринку буде характерним:
- Збільшення обсягів онлайн-покупок. Онлайн-замовлення набувають все більшої популярності, оскільки інтернет-магазини пропонують більше бонусів. Наприклад, різноманітні акції та промокоди в Єві https://deshevshe.net.ua/coupons/eva-ua привели до того, що покупці все частіше роблять замовлення саме на сайті, а не в стаціонарних магазинах.
- Свідомий вибір на користь локальних брендів. За результатами проведеного дослідження 69% опитаних сьогодні свідомо обирають українських виробників, підтримуючи так економіку країни в цілому. В майбутньому популярність українських товарів буде тільки зростати.
- Раціональне планування. Українці вже зараз планують свої покупки заздалегідь і надалі будуть робити це частіше. Так, імпульсивні покупки дозволяють собі тільки 4% опитаних. Показники несуттєво відрізняються серед вікових груп, а також залежать від того, чи має респондент роботу.
Також аналітики відмічають, що українці стали більш вимогливими споживачами. 44% респондентів обирають бренди не тільки по асортименту та ціновому фактору, а й все більше уваги звертають на позицію компанії щодо війни, допомогу ЗСУ, мову спілкування та факти співпраці з країною-агресором. Близько 60% опитаних українців повністю відмовились від улюблених брендів, які досі не покинули російський ринок. З кожним місяцем війни культура скасування («cancel culture») таких брендів тільки набирає обертів.
Аналітики позитивні у своїх прогнозах щодо обсягу споживчого ринку України у 2023 році. Збільшення ключових показників пояснюють тим, що близько 70% українців, які покинули країну через війну, планують повертатись назад. 87% опитаних переконані в перемозі України та швидкому поверненню додому.