Більшість поломок не виникає несподівано, а є наслідком нехтування регулярним технічним обслуговуванням. Система змащення відіграє найважливішу роль, безпосередньо впливаючи на низку вузлів і механізмів. Своєчасна заміна витратних елементів — найкращий спосіб вберегти авто від необхідності передчасного ремонту.
Вибір нового фільтра: важливі деталі
Під час підбору варто звертати увагу не тільки на маркування і сумісність, але й на корпус масляного фільтра, міцність і матеріал якого визначають:
- термін служби фільтруючого елемента;
- стійкість до деформації, перепадів тиску і температури;
- герметичність системи і запобігання протіканням.
Міцні алюмінієві серії краще витримують високі навантаження, а пластикові підійдуть для легкових автомобілів і помірних умов експлуатації. Також варто обов'язково перевірити стан посадкового місця і ущільнювального кільця, що також важливо для ефективної фільтрації.
Підготовка до обслуговування
Перед початком робіт необхідно підготувати робоче місце і всі необхідні інструменти:
- чисту ганчірку або серветки;
- ємність для зливу відпрацьованого масла;
- зйомник для фільтра;
- лійку;
- рукавички або захист для рук;
- новий фільтр і мастило відповідно до технічних характеристик авто.
Попередня підготовка зробить усі маніпуляції набагато комфортнішими — і не доведеться витрачати час на пошук необхідних пристосувань.
Злив і демонтаж
Автомобіль потрібно припаркувати на рівній поверхні. Двигун прогріти до робочої температури, потім заглушити — і тільки через 10–15 хвилин можна приступати до основних маніпуляцій. Обов'язково використовувати ключ для зняття масляного фільтра, щоб не пошкодити корпус і різьблення. Можна вибрати універсальну модель, але за відсутності зручного доступу краще задіяти спеціалізовані серії. Процес включає такі етапи:
- поставити ємність під піддон;
- відкрутити зливну пробку;
- дочекатися повного стікання;
- закрити зливну пробку;
- усунути підтікання.
Після цього можна акуратно демонтувати старий фільтр, обхопивши його ключем або надівши фіксатор на торець.
Встановлення нового фільтра
Процес заміни доволі простий: головне, ретельно змастити ущільнювальне кільце перед установкою, щоб забезпечити герметичність. Його потрібно надійно затягнути, але уникати надмірного тиску — воно має «сидіти» рівно. Після розміщення фільтра залити в горловину мастило. Фінальний етап — переконатися, що система функціонує правильно:
- запустити двигун на 1–2 хвилини і перевірити відсутність патьоків навколо фільтра й зливної пробки;
- перевірити рівень мастила після прогріву і долити за потреби;
- надалі регулярно контролювати колір і запах мастила, щоб вчасно помітити проблеми.
Ці прості дії допомагають переконатися, що система змащення працює коректно, а стабільній роботі двигуна ніщо не загрожує.