Під час грандіозного заходу для гостей проводили різноманітні майстер-класи, під час яких розповідали, як працювати з бісером, лозою, глиною та іншими матеріалами.
— Згадуючи свої попередні роботи з дерева, навіть смішно подумати, що такі помилки колись робив. Та час і наполегливість дали своє. Тепер настільки відшліфував власне вміння, що дерево дуже легко йде до рук. Мої перші роботи – скриньки, дощечки, гуцульська різьба. Бо ж у навчальному закладі тільки пластику вивчав, а потім уже почав займатися скульптурою по дереву. Щоби зробити з дерева певний витвір, потрібно насамперед бензопилою вирізати частину колоди, переважно дуба. Спершу бензопилою обробляю великі деталі, потім переходжу на дрібніші. А вкінці лакую та шліфую вироби, — наголосив майстер Іван Мисюга з Івано-Франківщини.
Люди могли чимало дізнатися і етнічну біжутерію краю. Зокрема, це про оберегові та ритуальні прикраси, які носили лише на тілі.
— Тут ви можете побачити кризи та ґердани. Зокрема, за візерунком деяких рукотворів можна визначити, що подано тут суто лемківську кризу із традиційним набором кольорів. Тут повністю збережена автентика та орнаментика. А кольори тут – від яскраво червоного до суто чорного. А бувають кризи різних барв – ще фіолетових, білих, вишневих кольорів. Та все ж найпоширеніший колір – червоний. Серед моїх робіт є не тільки лемківські, але й з гуцульським орнаментом. А щоби зробити такий витвір, враховуючи перерви, витрачаю близько півтора тижня. Бо ж важко цілий день без відпочинку просидіти за роботою, — наголосила організаторка майстер-класу із плетіння криз.
Лемкиня зазначила, що кожен колір у кризі мав певну символіку. Наприклад, чим ширшою була криза, тим заможнішою та престижною була господиня. Лемківські комірці-кризи досягають 20 см в ширину і є ширшими від схожих нагрудних прикрас бойкинь та подолянок. Важить така прикраса близько 300-400 грам, має чітку структуру. Малюнок широких криз та вузьких ґерданів — виключно геометричний, дуже чіткий, ритмічний, з чергуванням великих і малих мотивів, здебільшого ромбоподібного характеру. Давній геометричний орнамент із мотивами магічного значення з часом перетворився в орнаментовану декоративну оздобу, досить яскраву в кольорі.