Читайте нас в соціальних мережах

Тернопільські нардепи-законотворці домоглися свого: вживані імпортні авто нарешті стануть доступнішими для українців

Середа, 01 червня 2016 15:44
Парламентарі суттєво знизили ставку акцизного податку на вживані автомобілі до рівня ставок на нові авто. За підтримку законопроекту №3251 проголосували 237 народних депутатів. Серед його розробників – нардепи від Тернопільщини Михайло Головко (ВО «Свобода») та Микола Люшняк (БПП).

За словами Михайла Головка, завдяки прийняттю цього законопроекту, українці нарешті зможуть значно дешевше купувати уживані імпортні автомобілі.

- Прийняття цього закону в нашій державі назріло давно, адже у нас, на відміну від багатьох держав, автомобіль — не засіб пересування, а розкіш, у той час як у європейських країнах автотранспорт доступний навіть для найбідніших, - каже «свободівець». - Згідно з пояснювальною запискою, до 31 грудня 2018 року встановлюються знижені ставки акцизного податку на легкові авто та інші моторні транспортні засоби, призначені головним чином для перевезення людей, включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони та гоночні автомобілі.

Зокрема, пропонується знизити ставки акцизу на вживані авто до 0,102 євро за 1 куб. см з двигуном об'ємом до 1000 куб. см; 0,063 євро для авто з двигуном об'ємом до 1500 куб см; 0,267 євро - до 2200 куб. см; 0,276 євро - до 3000 куб. см; 2,209 євро для авто з об'ємом двигуна понад 3000 куб. см. Також встановлюються знижені ставки й на інші транспортні засоби з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та з кривошипно-шатунним механізмом.

Що з зміниться і для чого це потрібно?

- Закон допоможе легалізувати ті автомобілі, які до сих пір не розмитнені. У пояснювальній записці до закону сказано, що в 2014 році з метою транзиту на митну територію України переміщено 61496 транспортних засобів особистого користування, половину з яких можна було б офіційно оформити, якби не високі акцизи, - каже народний обранець від БПП Микола Люшняк. - Відтак, ми очікуємо, що 4,5 тисячі авто, що відповідають стандарту Євро 5 і перебувають в режимі транзиту, принесуть до бюджету 300 мільйонів гривень у разі офіційного оформлення.
В цілому ж, автори законопроекту очікують до кінця 2016 року 1,2 мільярда гривень податкових надходжень, за рахунок "сприяння розвитку малого та середнього бізнесу, як на ринку автопродажів, так і за рахунок надання страхових послуг і послуг автомобільного сервісу".

За словами нардепів, ціна на вживані автомобілі знизиться на 3-8 тисяч євро. В цілому ж, все залежить від об'єму двигуна. Наприклад, для авто з об'ємом двигуна 1000 кубометрів акциз знизиться з 1,36-1,76 євро до 0,063 євро за кубометр, тобто, в 28 разів. Для розмитнення автомобіля з двигуном 1 л знадобиться заплатити 63 євро замість 1761 євро, для розмитнення дволітрового авто, потрібно буде заплатити 534 євро замість 4882 євро.

Згідно документа, "ставки акцизного податку, встановлені цим законом, не застосовуються для легкових автомобілів, якщо вони мають походження з країни, визнаної державою-окупантом та державою-агресором по відношенню до України, або ввозиться з території такої держави-окупанта та/або з окупованої території України. Те саме стосується автомобілів, вироблених до 1 січня 2010 року та тих, що ввозяться на митну територію України особою для власного використання або на користь інших осіб за договорами купівлі-продажу, поставки, дарування, комісії, доручення, поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду у кількості понад один легковий автомобіль протягом календарного року.

Втім, тут виникає одна проблема - з 1 січня 2018 року, в Україні повинен бути введений стандарт Євро 6, що забороняє імпорт авто віком старше 3-4 років стандарту Євро 5. Тобто, в останній рік вибір автомобілів буде дуже обмежений. Щодо нового закону, то мова у ньому йде лише про бензинові і дизельні двигуни.

ОСТАННІ НОВИНИ

Коментарі  

0 #1 Патріот України 01.06.2016, 20:44
До дупи той закон,коли ввозити авто можна лиш євро 5. А це автомобілі після 2010 року. В україні потрібен закон такий як у ЄС.У тій же Польщі,де можна купити авто за 500€ таке як в україні коштує 5000$
Скарга

Додати коментар



ЗАРАЗ ОБГОВОРЮЮТЬ